midsommarafton...

...började med sovmorgon till halv tio för min del för att sedan duka upp en jordgubbsfrulle på altanen tillsammans med min lilla hjälpreda minsann. Om än en högljudd frukost då lillstjärnan lagt till en hög tonart som röstläge, och en klättrig en då våra barn har många myror i brallan... 
Tack svärmor för jordgubbar vid dörren på midsommarmorgonen!
 
Sedan var det lite flät-/och locktångsgöra, måla naglar, välja kläder och packa. Midsommarklänningen i strlk 92 blev liggande då våran 2,5- åring gjorde klart för oss att hon skulle ha sin svarta "kattklänning" och sina rödglittriga "strumpebyssor" och inget annat. En stund senare sov hon i vagnen , med kattklänning och sina juliga strumpbyxor på. Jag tog en promenad ner till midsommarfirandet med henne i vagnen, hon vaknade lagom till att vi var framme med orden "Jag hör nåt. Musik. Underbart!" Där var midsommarfirandet igång.
Jag hade tänkt att göra midsommarkransar innan vi träffades allihopa men det gick inte för sig. "Men mamma det gör vi ju alltid tillsammans med L och M!". Traditioner, det är fint det.
 
En skön midsommar minsann. En midsommar där vi struntade i att åka till det stora firandet, istället gjorde vi vår egna lilla stång som vi dansade runt. En midsommar där barnen lekte ganska så bekymmersfritt. En midsommar där vi kunde sitta och prata, diskutera viktiga ämnen och skratta högt, grilla och zippa på en cider i kvällsolen för att sedan gå hem i en KALL midsommarnatt. 
Jag kan inte sluta att förundras över hur många barn vi har tillsammans... 
 
Idag blir det lite bröllopsfix, och funderingar över hur vi löser det om det fortsätter att vara såhär kallt. Inget trevligt med logbröllop då ju! Men samtidigt så håller sig kanske midsommarblommorna en vecka till om det inte är så varmt? Men lagom till helgen vill vi ha värme och sol! Danne jobbar sin sista natt innan han går på semester och jag och tjejerna lär ju gå och lägga oss tidigt...