på jakt efter den rätta bröllopsklänningen

Vi har en fullspäckad dag framför oss så visst pustade jag ut när klockan stod på 07.54 efter en "sen kväll" för oss, skyndade mig upp för att duscha innan tjejerna vaknade där i dubbelsängen. Signe vaknar ju alltid när jag går upp för att det blir tomt bredvid henne, eller om det är att hon är inställd på att vakna vid sjusnåret? Men inte idag alltså. Trodde jag, för visst vaknade hon, och väckte Malva-sjusovaren- men vad gjorde det när klockan var åtta liksom! Men nä, så var det ju inte, telefonen hade ställt om sig ett dygn i förväg och var alltså inte mer än sju... Och vetskapen om det fick mig att bli väldigt trött. Borde ha sovit liite till när möjligheten gavs... 
 
För idag ska jag och två kompisar på jakt efter "the wedding-dress". Tjejerna ska till sin farmor och vi ska alltså in till Jönköping. Sist jag var inne hittade jag bara prinsessiga varianter, jättefina verkligen, men inte så mycket jag, jag vill ha enklare varianter, lite bohemic så att det passar in i ladmiljön med rustikt trä, björkris, små lampor och spets. Vi får se om jag hittar vad jag söker idag eller om jakten måste gå vidare till annan stad? Men oavsett, en tjejdag på stan och lunch i solen. Det var längesedan! 
 
 
När tjejerna hämtas ska vi vidare till middagsklubben, då har Danne vaknat med så att han hinner med en sväng innan sista jobbnatten, sedan får jag ensam ta hem, vad jag antar, två trötta tjejer efter nattens få timmar!