möhippan

Ja,  ni som har mig på instagram och facebook vet att det inte alls var något pt- möte i lördags utan ett gäng underbara väninnor som lurat dit mig för att möhippa hela dagen lång! Och så underbart roligt jag hade, jag vågar nog säga att vi hade det kul alla 15! Det började med att min kompis sambo, som ju faktiskt jobbar som personlig tränare,  hade en timmes träning med oss allihop, och så lite bastu och lunch på det. Fint.
 
Därefter åkte vi hem till Vickan för lite plockmat och vin på altanen, bindel för ögonen och en bunt kompisar som var nära till nervösa sammanbrott som tyckte att jag skulle ta lite mer vin, självklart gjorde det att jag började bygga upp ångestkänslor i magen. För nä, jag hade ingen aning om vad som komma skulle. Väl inne och ögonbindeln plockats bort så stod det en man i kalsonger framför mig. Jag blev nu "lite lätt nervös" och allas skratt tenderade att hamna i falsett där jag ifrågasatte denna  "american style" på möhippa! Vad skulle hända?  Vad förväntades jag göra?! Vad skulle han göra??? Sedan såg jag stafflit och någon nämnde ordet kroki. Jag pustade ut och hamnade sedan i en timmes konstnärs-anda!
Jisses vad kul! Även här var alla med och gjorde samma som mig-precis som jag ville! Ja, det var faktiskt riktigt kul att måla av någon på 20 sek, en minut, fem minuter, med "fel hand" och så fortsatte det så med ca sju-tio bilder! När han gått och vi hade skrattat klart så leddes jag till övervåningen där det stod en massageterapeut med tända ljus och musik! Ja, ni hör ju, allt var helt perfekt! Frågesporter om min blivande och supergod mat, tävlingar där jag skulle peka ut Dannes häl/tunga/knäskål/ öra på bilder på mycket nära håll, blindtest med använda tröjor, örgott och känna på skor, vigselring och att smaka på olika cola-sorter då jag ska gifta mig med en coca-cola fantast.
Och ja, jag hade förvånansvärt många rätt på alla olika tävlingar! Vid halv fyra var jag hemma igen,  om jag kunde somna? Nä, min hjärna gick på högvarv kan man nog säga...
 
Tack alla underbara vänner,  så kul att ha er på samma plats och vilken dag ni ordnade!!! 
#1 - - Vickan :

Älskade du, härligt att du blev så nöjd - det var precis det som var tanken!! <3