stadsparkslördag

Kom hem alldeles frusen från stadsparken, Malva stoppades ner i badet och Signe sov i bilen, så jag tände en brasa och kröp ner i soffan. 
 
Malva hämtade jag upp innan vi skulle åka, hon har nämligen gjort premiär på det där att sova över. Och inte hos mormor och morfar utan hos sin kompis, på en annan gata. Men det gick fint. Lilla stora tjejen. Sedan mötte vi upp samma kompis med mamma och syster i Jönköping, och ytterligare två mammor och fem små kompisar.  Men nu till det komiska; att hänga i en jättestor park med barn mellan knappt två och drygt sex år innebär inte så många prattillfällen oss vuxna emellan, istället knatar alla efter sina små som ska testa alla olika gungor, klätterställningar och rutschkanor. En liten miss i planeringen bara, nästa gång blir det en stor äng där vi har uppsikt över alla barn medans vi kan sitta och fika på en filt i solen (eller dricka vatten och göra situps och plankor då det visst är så man ska leva och lära nuförtiden). 
 
Med en stukad fot senare (hej trilla omkull med litet barn i famnen och hej då till löpning) så är vi nu hemma. Hoppas på en lugn och mysig lördagsafton med mina små, ska försöka mig på att göra skyltar till bröllopet med. Iallafall kanske, om jag orkar resa mig från soffan...