Valborgsmässoaftonen

Det var första året som vi var hemma på Valborg. Danne jobbar som vanligt nu tors-sön, alltså var det upp klockan 06 som gällde för honom idag. Så vad gjorde vi? Vi var lediga hela dagen båda två så det blev en tur till Plantagen för att inhandla diverse grönsaker och bär då vi ska ordna pallkragar att odla morötter, dill, ärtor, persilja, jordgubbar, sallad, smultron, basilika, citronmeliss och några sorter till i. Och så en tur till loppis för att köpa fina tallrikar då jag ska göra några kakfat till bröllopet!
 
Så väl hemma, efter spaghettin och köttbullarna (och våfflor och glass till efterrrätt) så gav jag mig ut och sprang, halvåtta på Valborgsmässoaftonens kväll! Det är ett tag sedan jag gjorde det då jag haft ont i höfterna några veckor, det började så segt så segt och jag hade egentligen bara tänkt en kilometer som uppvärmning innan lite styrka, men jag fortsatte lite till och i slutändan blev det 5 km i sakta mak, men sprang hela tiden det gjorde jag!
 
Väl hemma möttes jag av detta, min trädgårdsarbetande familj...
Trädgårdsfashion på hög nivå!