För det är sådan jag är.

Fredagskänslan är allt bra fin den. Jag lyssnar alltid på fredagspodden med Hanna och Amanda och skrattar högt i igenkänningsfaktor; idag åt hetsätning av pepparkakor. Amanda berättar om när hon dukar upp fika till sina barn och själv bara tar en kopp kaffe. För det är sådan hon är. En som inte fikar kakor. Sedan tar hon EN pepparkaka och njuter av den endaste pepparkakan. För det är sådan hon är. En som bara tar en kaka. Sedan slutar det med att hon vräker i sig femton. YOLO. Haha, precis. Jag njuter också mig igenom denna tankekedja!
 
Jag känner att min mentala träning i att coola ner, släppa pressen, börjar ta form. Jag är fortfarande yr, illamående och trött. Väldigt yr när jag landar i hemmets lilla vrå. Men det känns roligare igen! Jag känner mig nöjdare med mitt jobb och det känns skönt. Vi har dom premisserna vi har, då får jag jobba efter de premisserna med, mer kan jag inte göra! På måndag får vi en till elev. En som inte kan ett ord svenska. Vi får se hur det blir? Hur hen beter sig? Hur dom andra eleverna kommer att ta hand om hen? Dom är iallafall väldigt taggade, hoppas att det håller i sig! 
 
Malva har varit i skolan i två dagar nu, hemma i åtta... Signe börjar bli bättre, men fortfarande väldigt trött och röd runt ögonen. Men bättre. Malva var glad, riktigt glad när hon kom hem. För att alla hade kramat henne och  varit glada att hon var tillbaka. Min fina lilla tjej. 
 
Men nu blir det fredagsmys! I helgen blir det stan för mig och Danne och mormormys för båda tjejerna sedan badkalas och första skoldiscot för Malva. Och självklart adventspyntande för oss allihopa!
 
Ha nu en skön fredagskväll!