lek och koppar

"Men jag kan gå bakom dig! Snälla?! " hör jag lillasystern ute i hallen. Det handlar om att få följa med storasystern till grannbarnen. Ny era, nya utvecklingsfaser. Det där självklara att ha lillsyrrans hand i sin är över och nu handlar det visst om premisser. Trodde inte mina fina barn skulle bli sådana mot varandra, men nu låser storasyster in sig och sina kompisar på toaletten, lillasyster får ut en potta att kissa på medan dom fortsätter att leka med alla pryttlar som dom släpat in där.
 
Men idag lämnades lillasyster in med storasyster till en annan storasyster och lillasyster. Leka hos kompisar. Ny era för Signe, och hon är så stolt. Självklart! Det där andra, det jobbar vi på! Under tiden kunde jag och Danne åka och fixa en present till Malva, och även ta en fika på Kivarps Gårdsmejeri  och köpa lite fler muggar (igen, det är så himla mysigt och perfekt där!).
 
 
Nu, röja lite här hemma tillsammans med Signe som är tillbakahämtad igen! 
 
Igår förresten, det blev en toppendag, trots att jag vaknade mitt i natten med huvudet fyllt med jobbtankar som var fulla av frustration som ledde till en natt med tusen tårar... Men, det var ju bara att ta en dusch och ställa upp för laget liksom. Och som sagt, det var nog det jag behövde, för på tåget hem kändes livet fint igen. Och sedan sov jag tolv timmar på det!
#1 - - Linda:

Hej!=)

Såg att du hade en blogg, vilken mysig! Fick dock lite ont i hjärtat när jag läste att du vaknade och tänkte på jobbet. Hoppas att du kan vila ut ordentligt under lovet! Du är bra du!

Kram /Linda