vintertid

Jag håller uppe dom lite längre för att "få det rätt" igen. Malva är ju inga problem, hon har alltid velat sova på mornarna, men lillasyster är inte av samma skrot och korn och vaknar alltid samma tid oavsett när hon somnar. Det kanske var tur att hon just förra veckan började bjussa på sovmorgon till sjutiden, så att klockan iallafall är 06 när hon vill upp nu. Till och med 06.03 idag... 
 
Vi hade myskväll igår, Malva hade bäddat på golvet och jag tände brasan. Malva blev för varm och jag tyckte att det var lite knöligt där på täcket. När jag lyfte in dom insåg jag att knöligheten inte var inbillad. Ett stycke spöket Laban i plast och ett stycke galge hade jag legat på. Men mysigt var det. 
 
Idag ska jag in till stan innan Danne åker till jobbet. Ska se om jag kan hitta lite halloween-party grejer. Och så önskar hon sig monster-high utklädningskläder... Jag bestämde att inte köpa dom i Göteborg för att  jag  tyckte att dom såg väldigt utmanande ut, vilket inte våran sex - åring ska lära sig att förmedla. Men sedan googlade jag bilder på småbarn som har de kläderna på sig och nä, på ett litet barn satt kläderna inte som på tolvåringen på bilden. Så vi får se om hon kanske får vara Clawdeen Wolf på sitt party iallafall?!