Malvas nya rum är på g

 Nu har vi startat projekt "Malvas rum". Så igår mellan jobb och "ut-och-äta-tapas-med-jobbet" så rev vi tapeter och idag har Danne slipat och spacklat väggarna. Underarbetet- det tråkiga i det hela, slipa, spackla, slipa och hoppas att det räcker med en omgång alltså. Förr har jag tyckt att sådant är onödigt men ju mer "erfaren" jag blir ju mer förstår jag att det blir ett bättre resultat! Och då är det bättre att min andra hälft gör det då jag är lite snabbare och med det sagt alltså inte lika noggrann...
 
Vi har delat upp projektet i "tapetsering" och "bygga säng". Tapetsering blir klart denna veckan och sedan är det madrass på golvet som gäller då Danne har kvällsvecka, resultatet av den veckan är ju att vi inte ser varandra, men om två veckor får vi se om vi får ihop sängbygget. Om tanke blir verklighet?! Det är ju det jag tycker är kul, att min ritning ska skrida till verket!
 
 
Malva hon är så spänd så att hon har varit alldeles hög, i söndags när vi plockade ihop hennes grejer sprang hon upp från sängen x antal gånger av nervositet "jag är så spänd över hur det kommer att bli", natten efter blev det att sova i syrrans rum som ju är tomt nattetid då hon sover hos oss, det blev till att vakna några gånger för att sedan vara vaken någon/några timmar. Jobbigt med sådan inlevelse/nervositet över nya saker alltså... Och så min tapas-afton igår med överspeedad hjärna som inte vill stänga av efter roligheter. Behöver jag säga att både jag och Malva bara är splitter av våra forna jag idag. Imorgon är en ny dag. Och förhoppningsvis även tapetseringsdag!