lite ilskna tårar och solsken

Malva sitter just nu på bussen mot Göteborg och teaterbesök tillsammans med mormor. I eftermiddag hämtas lillfisen av morfar. Nästa gång dom ska sova där byter dom barnbarn då Signe blev lovad caféfika och bio som kompensation för detta spännande som storasyster skulle iväg på. För oj vad hon har börjat att visa "rättvisetänk" genom ilska och frustration. Och oj vad arg hon kan bli! Konflikterna haglar ju inte direkt med detta lilla barn men hon börjar ju iallafall visa på lite egen vilja, vilket nog känns lite skönt för storasyster som ju har desto mer. Inte i att det blir fler bråk men just det där att Signe också får lite tillsägelser om att lugna ner sig ibland ser jag på henne att hon växer lite av. "Sådär skrek jag med när jag var tre" konstaterar hon med mogen ton. 
 
 
Jag och Danne som blir utan barn ikväll/natt ska på midaggsklubb. Middagstillfällena har liksom dragit ut på tiden och blivit barnfria då vi har blivit så galet många genom åren, både par och knattar, så det ska bli trevligt tycker jag! När Signe vaknar ska vi cykla till affären och köpa lördagsgodis att ha med sig till morfar. Och picknick-fika med önskar hon sig. Det får bli mycket cykling i vår då jag nog fått hälsporre, jag som precis kommit igång med jogging och fått upp konditionen igen efter en förkyld vår. Så himla trist, och jobbigt för knä och höft känner jag när jag belastar foten fel för att det ju gör ont att gå! Men nu måste jag vakna till efter en morgon som började strax innan 06 på grund av liten blåsa och ett ytligt sovande barn bredvid mig. Alltså var det bäst att ligga still för att inte väcka henne...