måndagsmys

Kommer inflåsandes på cykeln när klockan närmar sig halv sex. Inte mycket kvar av dagen då alls. Jag har inte många "sena" dagar egentligen. Kanske två. Men varje gång jag kommer hem vid den tiden så är jag så tacksam för att inte livet är så varje dag. Och jag har ju lyxen att min familj oftast redan är hemma då. Sedan är det lite tråkigt och kämpigt med Dannes jobbhelger, men jag förstår nog att det andra är kämpigare med småbarn så jag klagar ytterst sällan över mitt liv. Men när Signe inte träffat mig på hela dagen blir hon galet mammig och sitter liksom ihop med mig. Så vi myser mest i soffan ikväll, medan Danne försöker borra i kakelväggen i tvättstugan. Så snart får vi domen över om/hur våran tvättanordning kommer att fungera... Och sedan ska jag kämpa på med min och mannens challenge med situps, plankan och squats fram till midsommar!