påsken tog slut och framsideprojekt startade

Vi har mest skrotat runt här hemma; målat ägg och ätit godis. Vi har varit hos goda vänner på landet. Klappat kossor och alldeles nyfödda kalvar. Morgonen efter konstaterade Signe att hon ville bli bonde. Det är klart, att få se robot-mjölkmaskiner, mjölktankar, provsitta traktorer och känna doften av 250 stora kossor, det lockar ju fram bondedrömmarna. Vi har även blivit gudföräldrar till en liten Ingrid,  och vi har haft en liten släktträff i skogen med 22 personer som grillade och letade efter påskgodis bland grenar och mossa. En fin påsk helt enkelt!
 
 
Nu har vi dragit igång ett stort projekt. Framsidan. Vi har i fem års tid jobbat på att klippa ner en galet hög häck,  men nu gör vi stora förändringar! Vi har haft ett förlängt tak som varit längs huset. Praktiskt men fult. Mörkt har det blivit med. En stor häck och ett lågt tak, ja ni hör ju. Men häcken är nu borta och så även "takbiten". Den gropiga asfalten på garageinfarten likaså samt alla stora plattor. Häcken löper längs hela trädgården -men då vi bor i ett hörn på en gata älskar jag att vi har insynsskydd-så alltså är det bara på framsidan den rök! Det ska läggas nya plattor, mindre, och bredda ingången. Och så ska det byggas en veranda. Helst skulle jag vilja ha en punchveranda men på vårat hus som är byggt -79 passar det inte riktigt in så det blir en vanlig svennebanan-veranda. Men med lite egen design med öppet i nock. Jag har inte hittat någon bild på något liknande utan jag får hoppas att min tanke och inre bild håller även i slutändan?! 
 
Planen var att vi själva skulle göra allt, men som det kan bli ibland höll inte det denna gången,  så nu har vi haft kontakt med grävfirmor som får komma och reda ut det "sista", så kommer pappa hit i helgen för att hjälpa Danne att bygga verandan. Men jag tror och hoppas på att slutresultatet kommer att bli toppen!
 
Och nu fick vi plötsligt lite tid över till en utflykt istället!