Plötsligt slog det mig!

Alltså, det där när man googlat 6-årskris och letat förklaring på sin förstföddes beteende under veckan. Pustat och stönat över känslan att vårt ganska så lätta två-barnsliv kanske tar sig en vändning nu med ett stycke 3 - åring och den andra i en ny krisera? Men så efter ett jättebråk och indraget fredagsgodis, arga små knytnävar, tårar som sprutar, fötter som stampar, hulkningar och höga ord om hur elak jag är som mamma. Kramar och vaggningar, prat och skrivna lappar om vad en familj hjälps åt med- om  att man ska lyssna på sina föräldrar,  sitta still när man äter mat, ta av sig skorna i hallen. Ja, och att tugga och svälja maten istället för att idissla. .. (hon kommer att hata lappar i punktform när hon är stor)! Vi hade blivit sams, handlat godis *hmpf hmpf* (och kokt korv från Ica till kvällsmat. När andra handlade lite extrafin fredagsmat då fick mina varsin varm korv). Då helt plötsligt, när vi borstade tänderna, så förstår jag orsaken till alla bråk. Hennes ögon är svullna, hon sover jättemycket, hon trilskas och gråter för allt- det var nämligen preciis likadant förra året i april. Hur kunde jag glömma att barnet är pollenallergiskt?? Nu blir det säkert bättre? Håller tummarna för att det är så, för dom dära kriserna är minsann tuffa för hela familjen! 
 
Ett stycke vackert litet barn i Thailand. Fotosession på stranden men tårarna hade sprutat över något annat just då. Lilla, älskade vän♥
 

Men med allergitabletter i kroppen så har det lugnat sig. Igår var vi i stan för att köpa skor till henne (i onsdags ville tjejerna vara hemma och leka i stället). Rosa perioden är över så det blev ett par turkosa gympaskor och ett par zebrarandiga tygskor, valda helt själv och hon är så nöjd! Särkilt över zebradojorna som har skosnören! Så nu är det bara till att träna på att knyta skorna. Hon valde även en klänning från h&m i svart med små tigrar på, medan lillasyster valde en svart med prästkragar i två storlekar större än vad hon har för att hon alltid vill ha långklänning... Efter en ganska så stressig sista timma så slog vi in paket i bagage-luckan till mina småkusiner som fyllde 9 och 11 i torsdags. Välplanerad som jag har blivit hade jag även fått köpa presentpapper, sax och tejp. Funderar också på om man kan sätta i en födelsedagsannons såhär tre månader senare för att fira Signe 3 år? Och kanske en bröllopsbild från i somras att vi gift oss med? Vad hände med mig liskom?!