prickar, utbrott och stora fötter

Myggbett eller vattkoppor? Jag var säker på det andra i måndags men hon har fortfarande inte fått några fler än de två på kinden, så nä. Det är nog inte det. I måndags vabbade jag efter en urkass natt med en ledsen liten flicka, men med en helpigg och glad tjej dagen efter, som förblev prickfri, fick det bli förskola, jobb och fritis dagen efter.
 
Harmonisk hämtning i måndags 
 
Cykelfärden hem på eftermiddagen var dock inte helkul. Malva var supertrött och hungrig och bjöd på en skrikfest utan dess like där hon cyklade på sin stora cykel bredvid mig, sedan bodde hon i sin koja under sängen resten av eftermiddagen för att sedan sova i tretton timmar efter att hon klämt fyra mackor på kvällen!
 
Fokus under tisdagens cykelfärd. Folk måste funderat på att ringa min vän på soc när mitt stora barn skrek "Stanna!!! Cykla inte ifrån mig!!!!" storgråtandes,  ursäkta totalt vansinnig, när jag efter några försök att få henne lugn cyklade på lite snabbare för att vila mina öron....
 
Hon blev alltså ledig idag. Min skolhjärna tycker egentligen inte om att ha henne hemma när hon inte är sjuk, men mitt mammahjärta känner annorlunda. Och vad gör det om två år att hon var hemma några onsdagar emellanåt i förskoleklass? Eller.... 
 
Ledig morgon. 
 
Jag hade tänkt picknick vid någon sjö idag. Med strålande sol och blå himmel och utlovade varma grader så lockar det väldans mycket. Men samtidigt behöver M vårskor då S visst kunde ta över en massa som storasyster haft. Signes skor. Herregud. Det är ju en historia i sig... Hon har haft galet stora fötter har vi trott. Snubblat fram i sina Pippi Långstrump- skor hela sitt liv... Tills vi fick hjälp sist vi behövde fylla på och det kom fram att jag mätt med fel sticka och lagt på centimeter till redan pålagda om man säger så! Så den där skon i strlk 27-28 som hon hade i vintras kunde hon gott och väl vifta på tårna i då hon nu har sisådär 25 istället. Skämskudde delux- Stackar lilla barn! Men alltså. Picknick eller stan? Det är frågan! 
 
Eller picknick i stan. På Vätterstranden eller piren? Bild från påsklovet då vi fick en extra semestervecka då vi var lediga hela familjen. 
 
Men nu leker dom för fullt tillsammans, så jag ska nog fixa lite frukost på altanen innan det blir varken den ena eller det andra!
 
 
Kommer ut till "leken", blandningar där lillasyster får vara provsmakaren... "Det är väldigt starkt" säger hon och spottar och fräser efter blandningen med svartpeppar, mjöl, havregryn, lakritssås och strössel...