Då var mitt sommarlov över för den här gången

Sista sommarlovsdagarna för barnen.  Dom här filurerna badar, badar och badar lite till, tills dom är blå om läpparna och hackar tänder. Ändå envisas dom med att säga att "det är verkligen jättevarmt", som ett mantra som dom nog tror på själva.
 
Själv har jag börjat att jobba, tredje dagen idag och tredje dagen som jag störtar över tröskeln här hemma och infaller i något komaliknande tillstånd av ren utmattning. Jädra järn. Skulle behöva jobba på ett ställe som tillverkar järnpannor som jag kan gå och slicka på. Istället jobbar jag på ett ställe där det är full rulle. Och då är denna veckan ett vanligt kontorsjobb så att säga, där man hänger med människor som kan bete sig på ett vuxet sätt och man till och med kan gå ut och luncha tillsammans. Herregud, det skiljer sig på jobb och jobb om man säger så... Nästa vecka kommer det förväntansfulla små minifolk som dessvärre har lite svårt att uppföra sig på ett "korrekt" sätt, dom glömmer att fröken ibland behöver gå på toaletten eller att hen behöver lite kaffepåfyllning. Eller lite lugn omkring sig så att säga. Då är det full rulle från att man kliver in genom skolans portar tills det att man lämnar skolgården! Men, en hösttermin väntar runt knuten, ett gäng på 23 stycken 8-åringar kommer att inta klassrummet nästa vecka. Jag börjar dock med ledig dag, förra året var jag i min klass ändå,  men i år följer jag med Malva som ju faktiskt börjar i ettan! 
#1 - - Anonym:

Eller så hänger vi helt enkelt här! 💜

Svar: Danne jobbar natt så vi behöver hålla oss borta från huset;)
Josefine

#2 - - Vickanli:

Det var alltsp jag som skrev...