Årets sista dag

Årets sista dag, solen skiner och barnen är ute och leker i snön. Danne fixar arbetshörnan då vi köpte nytt skrivbord igår, själv la jag mig precis i soffan då jag har så mycket sammandragningar och fötterna och händerna är svullna. Jag sov tio timmar inatt (med alltför många uppvak) men är trots det fruktansvärt trött... 
 
Igår lämnade vi barnen hos farmor för att åka in till stan; IKEA för skrivbordsköpet och sedan äntrade jag a6 medan Danne fick den stora äran att handla mat på Willys. Jag vaggade fram bland ett myller av folk, köpte mormortrosor och amningsbh:ar, mysbyxor och ögonbryns-/fransfärg. Det gäller att få in lite glamour i snittärr och mjölkstinna tuttar. "Ska du ha snart? Det ser svullet ut det där" kommenterade expediten.
 
Strax innan mig trängde sig en äldre dam fram i kön för att kommentera glitterklänningarna i butiken. "Det måste vara väldigt små storlekar på dom klänningarna?!" "Det kanske det är?" svarade tjejen i butiken. "Ja, för jag är minsann ganska smärt om midjan vill jag tala om och jag kunde då inte ha dom!". Om damen i fråga var smärt eller inte lämnar jag åt fantasin;) 
 
Idag blir det nyårsfirande hos P och D,  vi är fem man kort i år pga en familj som är sjuka. Men det blir trerätters med fyra vuxna och fem barn iallafall så det ska vi nog lösa!
 
Jag måste nog tvinga ut mig i solen på altanen om en stund för att lapa D - vitamin och varm choklad, i hopp om att vakna till innan nyårspartyt! 
 
Gott nytt år! Här kommer lite bilder från julkortsfotograferingen för någon månad sedan!