Gjort jul

 
God morgon. Egentligen brukar Danne gå upp med Signe då jag sover så dåligt på nätterna. Men jag råkade sparka till soptunnan vid ett tidigt toalettbesök så att både hon och bebis i magen vaknade, samtidigt så drog förvärkarna igång. Och då kunde jag inte somna om. Så nu är fjärde ljuset tänt och varm O'boy är i kopparna. 
 
 
I år köpte vi oss en liten gran utanför macken. Det fanns bara två kvar när vi kom, om vi bortser från kungsgranarna som var fler. Men vi ville inte lägga närmare 500 kr för en gran som ska ut om en månad så valet föll på en liten tjock söt en- det andra valet hade vart utan topp... 
 
Jag läste hos Underbara Clara att det var smidigt att få granen rak om man ställde den i en hink. Jag älskar ju gammal stil så det passade mig bra, tänkte jag. Får jag tillägga att det inte alls var smidigt... Men då jag nästan är lika envis som min förstfödda gav jag inte mig trots att min man pustade och tyckte att det var onödigt slit. Men gulligt blev det. 
 
 
Farmor kom och åt tacos och tjejerna ville åka skridskor så det fick bli en isbana på mattan. Signe råkade öppna lucka 24 på tv-kalendern då vi låg många luckor back. Där bröts friden. Storasyster blev galen för hur orättvist var det inte?¿? Men nu kom hon upp, efter 13 timmar sömn. Anar att det var mest det som spökade, en dag kvar innan ett välbehövligt jullov för hennes del! 
 
 
 Och så en bild på magen från igår. Jag måste tillägga att magen ser olika stor ut i olika kläder för här ser den gigantisk ut vilket jag inte upplever varje dag 😉