Namnfunderingar och korvgrillning

Några dagar har gått på jullovet och idag känns det som lugna gatan mellan våra tjejer. Har de varit väldigt trötta kanske för idag är de tillfreds och leker. Vi har åkt pulka (jag var och handlade då pulka inte är ett alternativ för mig;) ) och grillat på trädgården och nu leks det med kompisar i vardera rum. Jag och Danne har fikat och sett sista avsnittet av "Fröken Frimans krig" när tjejerna lekt i snön utomhus. Vi funderar på namn till lillhen, namnet som tidigare känts som det enda vi tycker om allihop börjar vi nu tveka inför. Nu när det närmar sig känns det så stort att namnge sitt barn. Hen ska heta det resten av sitt liv! Så svårt! Jag namngooglar men inget känns tillräckligt bra, många namn är "upptagna" av folk runtomkring, många känns för "vanliga", andra FÖR ovanliga... Jag är så galet nyfiken på vem som härjar runt i magen på mig, hur stor  är hen med tanke på korta systrar som nyfödingar men en pappa som var långt över medel, hår; kommer hen att vara blond eller mörk? Humör; lugn, envis eller hetsig? Sömn; som sina systrar eller som sin mamma? Vem är det och vad kommer hen att få heta?! 
 
Magen och jag på väg ut. Jag blir förvånad varje gång jag ser mig själv! 
 
 
#1 - - Sofie:

Oh vi har också namnångest... Det svåraste är när jag har kommit fram till ett namn jag bara älskar men så tycker inte min sambo om det... Som tur är har vi några veckor (månader) kvar innan vi behöver bestämma oss :)

Svar: Här har vi nog egentligen bara ett namn som vi alla fyra tycker om, så det blir säkert det; ) men det är ju ett sådant stort ansvar känns det som att namnge en liten person! Lycka till med eran bebbe OCH namnval;)
Josefine