Stormvindar.

I väntan på att febern slår till? Eller är det bara en släng av vakennatt och decembermörker?  Den ena hon skriker och får psykbryt a la Allan för allt. Den andra hon är mest sur och arg. Pappan ska försöka få sig lite sömn efter jobbnatt ett och samla sömn inför jobbnatt två. Jag har mina sviter från den enas vakennatt jag samtidigt som jag försöker parera allt skrik och sura miner. Akvariet skulle bytas vatten och alla fiskar hamnade sprattlandes på diskbänken. Tre fiskar behövde spolas ner, den ena tyckte det var spännande den andra hon grät för att det var sorgligt. Promenaden som jag tog ut dom på, i hopp om att bryta humöret, var väl sisådär då den ena grät så tårarna sprutade för att hon inte orkade gå och den andra hela tiden var tvungen att kommentera det.
 
Pust. Mysiga lördag.
 
Skulle behövas lite snö. Och ljus.
 
Nu har den ena somnat iallafall, får se om hon vaknar upp gladare. Halva förskolan ligger hemma och snörvlar så det blir lite förväntansångest på samma lika. Jag vill helst inte att dom sitter och glor in i paddorna,  men idag ger jag upp efter tappra försök att sysselsätta dom. Får bli film och taccorester. Och försöka njuta av att vi har ett hus och ett hem. Lever i ett land som har fred. Trots att det blåser olika stormvindar.
Längt på detta!
 
Eftermiddagen blev så mycket bättre; filmmys, kompislek och farmorbesök. Tur att det kan vända ibland☺ 
#1 - - Anonym:

Jossan du är så duktig på att skriva om livet och familjelivet. Hur det verkligen är i med- och motgång. Upp och ner. Känner igen mig i mycket du skriver och speciellt din lördag 😜😅 Den kunde vara skriven av mig... Mamma till mellanskrik, storsur och miniglad (som just nu sover för lite på nätterna). Men det är ju för det mesta underbart och tur är väl det. Tänk att ni snart har ert lilla tredje gryn, underbart. Denna lilla tre har verkligen svettsats samman vår familj om möjligt ännu mera. Så mycket glädje hon ger oss alla. Ett litet team av barn. Syskonkärlek 👶🏼👦🏼👩🏼
Tänkte på din trötthet. Har du kollat så det inte är brist på B12? Eller din sköldkörtel som strular? Kan också vara d-vitaminbrist. Har nämligen sökt för liknande fast yrsel och trötthet.
Lycka till med allt ni har framför er! God jul! Kram Helena

Svar: Haha, tack så mycket;) Men visst är det verkligen upp och ner dagarna i ända- tur att man i slutändan antagligen bara kommer att komma ihåg det roliga och mysiga i föräldraskapet😜 Det är b12 brist jag har, så jag äter tabletter för det och känner mig inte alls så utmattad som jag gjort under hösten, men jag har ju inte så mkt energi att ta av efter dom höggravida nätterna som är nu, så jag dippar lite för ofta för att det ska vara kul efter hösten som varit... Men det känns härligt att höra så positivt om små treor tycker jag! Håller tummarna för att eran lilla sötis snart sover lite mer igen så kanske vi kan ta en liten date framöver med våra små knattar:)
Josefine