Thailand i sikte och livet i övrigt

 
Nu vågar jag hoppas. Hoppas på att komma iväg, hoppas på att komma till sol och bad! Jag känner att vi verkligen behöver det, att bara få vara tillsammans hela familjen känns så lyxigt! Men det där att helt släppa och våga längta. Nej, så har vi inte haft det; förutom att vi fyra ska hålla oss friska så har vi haft en oro över att en väldigt kär familjemedlem ska försämras. Nu håller vi tummarna för att hen ska komma på bättringsvägen igen! Livet är skört och ingenting man ska ta för givet. Jag känner mig oerhört tacksam över min familj och jag känner en sådan lycka över att våra barn är friska och starka, lyckliga och fulla av kärlek åt alla håll och kanter! 
 
Vi har bokat en bungalow, ett litet hus i paradiset, nära en vit strand och ett turkost hav. Kan det bli bättre?! Första dagarna ska vi hänga med mina föräldrar som har varit i Thailand en vecka redan, dom bor några mil från vårat ställe, men med en taxi ordnar vi nog det lätt och smidigt☺  Ska bli så himla gött! 
 
 ..........................
 
Idag har jag varit och tränat, kompade ut måndagkvällens möte och istället för att åka hem och lägga mig i soffan så hade jag väskan packad för lite styrketräning! Var inte alls på humör egentligen- men väl där så kom jag igång utan problem.  Och alldeles ensam var jag till på köpet! Jag har hållt minst 10.000 steg /dag plus två träningspass i veckan, ätit hyfsat nyttigt förutom att jag inte alls lyckat hålla sockerstopp... Jag blir nog tvärtom, blir galet sugen och äter mer om jag inte lyckats hålla mig ifrån det, så efter halva månaden gav jag upp och sedan blev det bättre 😉 
 
........................
 
Lekbordet ska dock upp på vinden, och fåtöljen är mer rosa i verkligheten!
 
Och ljuskronan ska ju självklart hitta sin plats över bordet.
 
Annars har vi gjort en total omflyttning av hyllor/byråer mellan väggar i kök och tv:rum. Köket har helt plötsligt ändrats från praktiskt med stor ikeahylla och lekmatta till ett väldigt trevligt /mysigt ställe med en läshörna med en blocket-fåtölj från Tranås. Mer ordning och reda alltså vilket ger ett mer städat intryck ➡ harmoni till köket (som tyvärr) delas med skrivbords-/arbetsplatshörna. Men vi är nöjda! Så roligt att göra om med det man redan har, ja och så blir det ju  alltid något nytt...
.................
 
Och så har ju den här godingen fyllt tre. Men det är värt ett eget inlägg😊