Partaj och djurparkbesök!.

Jag har köpt en massa jordgubbar, hade tänkt att frysa in men får se hur länge dom räcker. Jag har kollapsat i sängen nu hela eftermiddagen lång.  Läst bok och sovit. Tills barnens kompis hämtades och båda två hittade mig, då blev det mys framför "sommarlov" med små varma armar och sparkande små ben fulla med blåmärken. 
Boktips om man är sugen på en kärlekshistoria.
 
Det blev övernattning för barnen och fest för oss. Närmare bestämt tio timmar party med överraskningsbröllop. Så fint, och så varmt. Svetten lackade där vid middagen  men sedan vid dansgolvet med en massa 90-talsdängor så glömde man bort det. Stundtals iallafall. Eller nä, svetten rann som bara den konstant! Men vi höll i, och roligt hade vi! När tjejerna sedan hämtades runt lunch dagen efter så var det en superstolt 3 - åring som berättade att hon sovit hela natten, efter några minuter sov hon i min famn av spänningen...
 
På trädgårds- förfest hemma hos mamma och pappa.
 
Min morbror som fyllde 40 och sedan alltså blev äkta man!
 
Dagen efter hängde vi vid Baskarp/Vättern. Jag doppade mig trots att vädret vände och solen försvann....
 
Igår besökte vi Borås djurpark tillsammans med familjen S/A. Kollade in alla vackra djur, från Savannen till de Nordiska skogarna. Så himla vackra giraffer, zebror och elefanter är! Och så fantastiskt söta björnar är. Vi knatade på riktigt bra, det var första gången vi inte hade med vagn till Signe, glömde liksom bort det i packningen på morgonen,  men det gick så bra! Bar henne en kortis i mitten hos tigrarna och lejonen,  men annars gick hon själv hela dagen. 
 
 
Vad det har lekts idag? Djurpark. Biljettillverkning och kartmålande, utplacerade djur i grupper and so on. 
 
Imorgon ska barnen till mormor och morfar, sova över. Som dom har längtat efter det! Vad jag och Danne hittar på får vi se. Kanske en bio eller mat på piren, gå på stan och bara njuta?! 
 
Bild från midsommar.