Ser framemot sommaren!

Kommer sommaren och värmen nu? Jag kramar Malva hej då när kompisarna kommer förbi här, så försvinner hon på cykeln runt kröken. Signe går åt andra hållet, iklädd nattlinne, kofta och sandaler, för att lämna ett par kvarglömda gummistövlar ett par hus längre bort. Sista lediga onsdagen innan semestern drar igång, jag och lillasystern ska åka och köpa blommor till verandan och altanen, för nu vågar vi väl ändå hoppas på lite värme?
 
 
Hela maj är "äntligen" förbi. Det har vart mycket jobb, regn och sommarfester som slukat min tid och blogglust. Men jag har även haft en superrolig helg i Göteborg med min man och ett par vänner; Liseberg, party, hotell och konstmuseum. Det har vart släktmiddagar, kompisdejter och familjehäng. Födelsedag i helgen, trettiotre år. 
 
 
Har knappt tagit några bilder märker jag...
 
 
 
Men imorgon eftermiddag är det skolavslutning, tre klänningar hänger redo för att på kvällen mötas upp och fira in med jordgubbar och glass. Danne jobbar bara en vecka till innan vi helt tar ledigt! Malva längtar efter sovmorgon och stressfria morgnar, våran morgontrötter. Imorse var det tungt, minst sagt. Det där att få i sig frukost är nästintill omöjligt för en morgontrött liten tjej med en framtand lös dessutom. Till helgen åker jag till Göteborg med mamma, till min syster. Fint sätt att fira in starten på sommaren!