Sommarlov och sommarliv

 
Då var det SOMMARLOV! Danne cyklade iväg med våra två fina tjejer till Malvas avslutning medan jag åkte iväg till min skolas. Malva var lite ledsen för att jag inte skulle se hennes sång, men jag lovade att vi skulle ha en mysig kväll när vi kom hem och att Danne skulle filma och ta kort så att jag fick se henne jag med... 
 
Jag fick höra så fina ord från vissa av föräldrarna till eleverna i min klass, så att mitt frökenhjärta blev alldeles varmt! För vilket slit det ändå vart att starta upp en etta - tur att man haft fina kollegor som man kunnat pusta ut tillsammans med, men ändå är det ju fantastiskt att få komma så många 7-8 åringar så nära. Malva frågade vem av barnen som var min favorit, men helt ärligt kan jag inte svara på det då alla är så olika och så fina på olika sätt... 
 
Men väl hemma återförenades jag med min familj igen. Dom hade kommit hem lite tidigare så Danne hade dragit igång grillen på en soldränkt altan. Det blev en snabb middag med kyckling, majskolv och färskpotatis innan vi avslutade med jordgubbar och glass. Därefter var mannen tvungen att åka till jobbet-hädanefter så tar han föräldradag hela dagen om han jobbar kväll kom vi överens om. Och han ville nog även ha med sig någon mer vuxen på avslutningen då lillasyster skulle på toaletten medan storasyster skulle hitta sin klass... Ja, det hade visst blivit lite rörigt det där. Men, i början är man ju rookie på allt;) Så bättre planering nästa år helt enkelt!
Men idag. SOL OCH VÄRME!!! SOMMARLIV!