en aRg tandfè och en sjuk farfar

 
"Mamma, jag dRömde om tandfèn. Hon var aRg på mig! Hon tittade i min mun och såg jag inte tappat någon tand..." (Signe nyss fyllda tre)
 
Drömmar. Visst är dom spännande. Hur våra drömmar speglar hur unga vi är, vad vi går och tänker på eller vad  vi upplever under dagen. Om dom inte spelar oss ett spratt och vi inte fattar någonting, man vaknar upp som ett stort frågetecken och försöker analysera från alla håll och kanter! Men just Signes dröm är ju ganska uppenbar- längtan om tappade tänder. längtan om att bli stor!
 
Idag har jag frånvaroanmält Malva, vi andra tre är nämligen lediga så vi passar på att ha en familjemys dag på stan. Köpa vårskor till barnen, strosa omkring och ha det bra. Och så ska vi hälsa på Dannes pappa på sjukhuset.
 
Cancer.
 
En sådan där sjukdom som vänder upp och ner på alla känslor och man värderar livet lite extra högt. Vardagens planer omkullkastas och man gör om. Man tänker om. Det gäller att ha det bra här och nu.
 
Nästa termin är det skolplikt så då är det ju lite annorlunda, men som läget är nu så passar vi helt enkelt på. Fikar med farfar och kramas lite extra mycket!