Saxen högst upp i skåpet

Igår borde jag ha vabbat. Både jag och lillasystern var helt slutkörda; gnälliga och dana båda två. Men jag pallrade upp och iväg med barnen- trots tveksamhet inombords då Signe inte var på humör alls och bara ville vara med mig mellan tårarna om fel klänning och fel höjd på tofsen och sådant där viktigt ni vet. Själv bytte jag kläder fyra gånger då allt kändes fel, spillde havregrynsgröt över tröjan som sedan valdes och hittade inte nycklarna när vi skulle iväg. När vi väl kommer fram till skola/förskola,på tok försent, så inser jag att jag borde ha skickat med stövlar till tjejerna då det visst regnade... När Danne sedan hämtade så hade S stått nyvaken och ledsen med gosekatten under armen och tittat sig förtvivlat omkring. För att sedan bryta ihop hos honom... Själv var jag sådär dumt trött med noll tålamod, helst ville jag bara gråta där i klassrummet så fort det blev för pratigt...
 
Nä, jag skulle ha lyssnat på min magkänsla där på morgonen och stannat hemma!
 
Men idag vaknade vi upp piggare! Danne jobbar men jag och tjejerna har haft en mysig lördagförmiddag med långfrukost, film och lekt hårfrisör. Jag använde saxen på riktigt då det behövdes, kan vi väl säga och Malva hon blev visst galet sugen på att göra detsamma kom det fram sedan. När det var lillasysterns tur skulle jag bara ut i garaget för att hämta en bättre pall till ändamålet, så vi lämnade storasystern och saxen inne i huset. När jag kom tillbaka så kommer hon springande mot mig
 
" mamma, jag blev så sugen på att klippa lite till så jag kastade upp saxen högt upp i
skåpet så att jag inte når den!"
 
Sådär underbart när man jobbar på självkontrontrollen!
 
 
 
 
Min självkontroll är att komma till gymet idag. Ett besök i veckan borde jag väl klara av, och helgerna känns som mest troliga! I tisdags var jag faktiskt ute och sprang, och det kändes faktikst hyfsat ok det med! Så barnvakt för dagens gymbesök är fixad och träningskompis med. Tjopp tjopp, ha en trevlig lördag på er!