systrar med kärlek och skrubbsår

 
 
Grus på vägarna är för mig vårkänsla. Men även lika med skrubbsår fyllda med småsten på små knän och händer, senast idag när det var bråttom till genvägen hem. Stora tårar och högljutt skrik avslutade leken i all hast. För storasyster och lillasyster är numera iväg och leker på gatan tillsammans varav lillasystern häromdagen deklarerade nöjt att "jag älskar att vara tre år!". Att släppa iväg sin minsting är en konstig känsla, men att hon hela tiden är med sin storasyster är däremot en enorm trygghetskänsla. Jag litar ju på dom annars hade jag inte släppt iväg Signe. Hon är inget barn som bara skulle gå iväg från gruppen -hon är en del av leken och är en riktigt duktig lekare,  Malva i sin tur är världens bästa storasyster som är omtänksam, stabil och sällan dum mot sin syster. Men självklart tittar man till henne (dom) oftare än när bara Malva är iväg och leker. Men vilken tillgång dom är för varandra! Och för oss!
 
 
Imorgon är det fredag  vilket passar min sandpappriga hals och enorma vårtrötthet kanon. Igår var det dags för  lediga onsdagen igen och den tillbringade vi i solen på altanen tillsammans med en kompis och hennes barn. Det är fantastiskt skönt det där med att ha en extra ledig dag mitt i veckan! Men om jag ska vara ärlig så är den också ganska nödvändig för att jag ska orka jobba kvar i skolan. Det som stör mig är att det där med 80% är svårt att hålla på just 80. Blir lätt så att man jobbar mer bara att man inte får betalt för det. Men den där lediga dagen, den får faktiskt övervinna den förlorade inkomsten just nu... Och jag är ju en sådan där som gillar att hänga hemma, gillar lugnet och all tid jag får tillsammans med familjen- det är guld värt för hela stressnivån i mig. Och när ens vänner har samma lediga dag, det är ju toppen!