Tjejkväll med Mia Skäringer

Inatt har jag har sovit själv här hemma. Det är 6,5 år sedan sist. Det om något är ju alldeles galet! Att vakna upp efter nio timmars helt ostörd sömn, se på tv-repriser och äta frukost i ett helt tyst hem. Det är faktiskt väldigt mycket söndagskänsla över det. I en tid för längesen liksom. 
 
Igårkväll var jag och Vickan på en skrattfest utan dess like. Mia Skäringer heter hon. Och hjälp vad tårarna sprutade och käkarna värkte av att hålla till uppe vid öronsnibbarna i två timmar! Så himlans rolig! Det var nog 93% tjejer där i konserthuset -så värsta tjejfesten! Innan höll vi till på restaurang "På strand", käkade pasta och drack rosévin på första parkett vätterstrand. Och som jag längtar tillbaka till Jönköping. Jag tycker att det är supermysigt där och jag tänker att någon gång framöver så får det bli en flytt dit. Om det sedan är om tio år så får det vara så, men att få bo i en liten stad med lång strand. Det är fint det.
 
 
Nu får det nog bli en dusch för att sedan hämta tjejerna som sovit hos mormor och morfar. Jag har sovit så himla dåligt hela veckan då Signe helt plötsligt velat sova i sin säng (!?). Eller egentligen hos Malva men när S vaknat vid fyra så har även M väckts och inte kunnat somna om sedan. Och det blir ju inte så bra när halva familjen (jag och M) inte sover. Så när hon fick välja mellan att sova i sitt rum eller hos mig och Danne så valde hon sin säng (?!) Hallå?  Jag kan inte sova utan henne på min arm, det har ju vi gjort i 40 månader nu! Man är väl vanemänniska eller?! Men till slut kom jag på det fina med vita lögner "men lilla gumman, du har sovit i ditt rum bara att du kom hit på natten förstår du..." Hehe. Tror hon ja! 
 
Sover i "Valvas våningsäng"
 
Men inatt, när hon sovit på "kontoret" (?) några gator bort så sov jag. Så himla, himla tungt!