Hörde jag rätt??!!

Efter en lång mysmorgon landade jag i soffan med tanken på att göra just ingenting, tills min käre make tänkte ta hjälp av den stundande 4-åringen att rensa hennes garderob. Big NO på den! Isåfall så skulle allt vara kvar för att allt är favorit! Jag tog över  (sådan där typisk kvinnogrej. Jag kan det där liite bättre. Eller hur?) Sedan blev jag fast där, rensade kläder i båda barnens garderober, började ett galet jobb med att rensa leksakerna som står intryckta i tvättstugan så att vi inte kommer åt att tvätta. Det ser tyvärr fortfarande likadant ut...
 
Där och då, mitt i renset och kaoset började solen helt plötsligt att skina! Snabbt och oigenomtänkt plockades barnen in som nyss var utskickade, av med alla kläder för att styla om dom lite inför julkortsfotograferingen. Men innan jag fick in dom tjuvlyssnade jag lite på mina rara tjejer... Dom stod uppe på våran trädgård, precis nedanför, i lekparken, var det två pojkar i Malvas ålder. Dom retades med varandra alla fyra, pojkarna sa saker som "Akta så att jag inte smiskar era rumpor!" Hm, jag tänkte gripa in där och då men min yngsta dotter hann visst i förväg. "Isåfall nyper jag era små snoppar så här!" och så visar hon ett litet pincettgrepp i luften så att båda mina tjejer asgarvar åt lillasysterns rappa käft! What?! Vad händer där i lekapeken egentligen??? OCH hur blev dom så kavata? (En viss igenkänning kanske, möjligtvis, från mitt egna "barndoms-jag"...) 
 
En stund senare var dom i sin mammas regi igen. Det var kallt. Barnen frös men var tappra ändå! Jag fick många fina kort, nu ska det bara väljas vilket som ska skickas ut.
 
Ja, just det. Hela årets foton låg på minneskortet så det stora bildredigerarjobbet tog sin början. Mitt i allt kaos med barnes rum och tvättstugan.
 
Men nu kapitulerade jag och vet i tusan hur vi ska komma iordning någonstans! Söndag.
 
Jag som vill ha advents-ro med just RO!