Med roller och pensel

Tapeten valde jag omsorgsfullt för sisådär sex årsedan men jag tyckte aldrig om den när den väl kom på plats. Jag är nämligen värdelös på att se tapeter i helhet! Men när man valt en dyr en med orden att jag tänker ha den lääänge så får man liksom hålla sitt ord till mannen som är tapetseraren i hemmet så att han inte ska bli alltför sur... Men nu pallade jag inte mer, jag har legat och stört mig på den hela hösten (och sex år innan dess) så i tisdags så bara bestämde jag mig. Ner med rubbet och köp färg! 
 
Som det var innan.
 
 Lillhönan var hemma och sjuk så hon hjälpte till! 
 
 Utsikt från köket, nya dörren med sidofönstret samt tv-rumsväggen efter första målningen.
 
Sedan kom den andra Lillhönan hem från skolan och ville genast hjälpa till hon med.
 
Och några timmar senare var det färdigt! Tavlorna kom dock upp idag då jag behövde få in ett ikeabesök för att köpa lite nya ramar och en vit tavellist. Men nu så!
 
 
 
 
 
Jag är så nöjd! Nu känns det hemtrevligt och mysig att hänga i tv-hörnan vilket det inte gjort innan. Trots ommöblering, ändring med fotovägg,  byte av soffa, matta and so on. Vi fick liksom inte till det... Men nu känns det bra☺