3D ultraljud inbokat

Landar hemma i soffan i ett tyst hus. Några timmar för mig själv. Halvslumrar till ljudet av nyhetsmorgon innan jag nog går och lägger mig en stund. 
 
Jag fick en återbokningstid i onsdags hos alternativmedicinar'n som jag emellanåt går till när jag känner att något inte stämmer i min kropp (annars var väntetiden sex veckor... ). Mycket riktigt så visade det sig att mina B12 värden ligger alldeles för lågt, vilket dom inte gjorde enligt vårdcentralen. Jag har varit med om det innan, att dom tar tester (som man själv får föreslå ) som visar helt annorlunda mot vad Anders provtagningar visar. Och jag litar på honom då hans tabletter gör att jag mår bra (piggnar till är det oftast i mitt fall)! Jag borde ha ringt mycket tidigare, men jag har inte orkat greja med det och tänkte nog i många veckor att det är den här graviditeten som suger musten ur mig. Men efter tio toktrötta "första-veckor" , och därefter tio utmattande/gråt- trötthet-veckor så är det ganska deppigt och man vill hitta en lösning på problemet, svensk sjukvård i allmänhet vill mest bara döva symptomen istället för att hitta boven tycker jag.
 
Nästa vecka ska vi till Malmö för att göra 3D ultraljud! Så spännande😃 Jag och Danne åker själva, min mamma får hämta tjejerna på fritis och förskolan, dom får sova hos mina föräldrar och jag och Danne bor en natt på hotell innan besöket. Att få ännu en liten titt är ju fantastiskt! Att få se det lilla ansiktet, lilla näsan och munnen är SÅ coolt och gör att hela graviditeten känns på riktigt! 
 
I helgen var det barnens lyxhelg; i fredags tog Danne med dom till badhuset, i lördags var det barnkalas för Signe och disco för Malva och igår var vi på bio, åt mat på Chili Thai och sedan fikade vi hos några kompisar. När Signe var på kalas så hade Malva egentid med oss, vilket hon, och vi, tyckte var rena lyxen☺
 
Det var barnens dag igår på SF så snacka om förvånade barn (och blyg Signe) när Elsa, Anna och Hans extraknäckte på bion!
 
 
 Fina mys-systrar i väntan på att Lasse Maja ska dra igång☺