Boken och valpen.

Lördag morgon och vi ligger och drar oss i sängen jag och Signe. Tigerlilja bökar runt i magen, Malva sover fortfarande och Danne är på jobbet.
 
Foto från i söndags morse, då barnen såg fram emot att träffa mormor och morfars lilla valp för första gången. Energin var tvungen att göras av någonstans...
 
Första mötet med Laura.
 
Jag blev sjukskriven i tre veckor till en början. Jag fick själv be om att  få ta blodprov för att utesluta brister. Det var  lite krångel med det igår då det inte stod i databasen att jag skulle ta proverna, men efter en stund fick jag igenom det om jag lyckades få tag i mvc som la in det åt mig. Då skulle blodproverna ligga färdiga att undersökas. Så där är vi nu. Byråkratiska Sverige. Telefonköer i timmar och olika läkare varje gång. Så himla omständigt och energislukande det är när det är just brist på energi man har. 
 
I torsdags var det begravning för Dannes fantastiska pappa. En man som flydde med sin unga fru och lilla bebis med passen i sonens blöja. Efter en månad boende först i tält, sedan ett tag på en kvinnas altan, därefter i en verktygsbod för att innan de landade i Sverige bo på en flyktingförläggning i Tyskland. En livsresa med en fantastisk klassresa, en familj på tre som tillslut blev fem. Däribland min fina man. När Jan precis efter pension fick sin cancerdiagnos bestämde han sig för att skriva ner sin livsresa i en bok. Materialet hann bli färdigt, och dagen innan begravningen så var den färdigtryckt. Ett oerhört fint verk som är bästa skatten till oss alla i hans närhet. Och framför allt till barn och barnbarn! 
 
Morfar läser högt för Malva ur farfars bok.
 
I dag ska vi till samma kyrka, men utan sorgsna tårar på våra kinder. Idag döps våra vänners son där. Så jag och tjejerna ska dit, fast på kalas denna gången!