Glugg och tjuvkik.

Det är nya tider nu, det är läxtime här hemma för våran ettakluddare. Än så länge tycker hon att det är kul och läser gärna lite varje dag. Och jag som vet verkligheten förstår också att det hänger mycket på oss föräldrar att ens barn kommer igång med läsningen såhär i början. En del läser ju som rinnande vatten när dom börjar i ettan, men Malva har inte haft så mycket intresse av det utan har ganska mycket myror i brallan och lek i sig. Så vi behöver sitta lite med henne och få in det i rutin för att skolan ska bli enklare och rolig även i fortsättningen!
 
Båda tjejerna har haft fotografering idag,  Signe ville ha en Elsa-fläta (inbakad) och Malva ville ha lockar i håret. Och det viktigaste av allt. En glugg. Så hjälp vad hon har vickat på sin lösa tand nu i en vecka för att jag slutligen skulle kunna dra ut den igår. När hon kom hemcyklandes idag var hon mäkta stolt och visade glatt hur hon hade smilat upp sig på kortet;) 
 
 
Jag är hemma resten av veckan med. Jag var och gästspelade ett par timmar igår när det var dags för våra tvåor att fotograferas, sedan var jag helt slut i fem timmar efter det. Det är skillnad den här gången att ruva på bebis kan jag konstatera. Jag längtar så efter att få känna mig pigg igen, jag har knappt träffat eller pratat med en kotte på snart två veckor för att jag då vet att jag är helt lamslagen i två dagar efter det. Men mitt i tröttheten är det ju ett oerhört tråkigt liv att ligga på sofflocket och göra ingenting...
 
Men i tisdags var jag och Danne och kikade på lillhen i magen :) Hade en oerhört noggrann barnmorska som fokuserade på hjärta, inre organ och tillväxt, vilket kändes tryggt! Men det var knappt att vi fick en liten profilbild och när allt var klart och vi kunde pusta ut så frågade jag om hon kunnat se om det var en pojke eller flicka? Men nä, det hade hon inte kollat efter så blev en till liten titt in i magen för att vi skulle få veta- nyfikna vi. Danne skyller på att det är jag som är nyfiken men tror att han var minst lika intresserad av det som jag! Så nu går jag här hemma och kikar på dom små BB -kläderna som vi köpte i strlk 50 och längtar efter att få ta på dom på våran nykläckta lilla bebis, allt känns så mycket verkligare nu!  Och idag är det halvvägs till målbilden av bebisgos:) 
Signe var vaken en stund i natt, kramades och gosade med mig för att tillslut säga att hon ville klappa på Tigerlilja, höll sin lilla hand på min mage och konstaterade att lillskyskonet minsann var vaken också så som hen bökade på där inne i magen! Hon längtar såå efter att få bli storasyster säger hon:)