Överraskningsfest och tankar om träning

Att komma iväg på fest med tre barn kräver sin man och kvinna minsann. Medans Malva kom hem från blåbärsskogen och drog fram mixerstav för att göra smoothie med sina vänner så plattade jag håret, Danne packade övernattningsväskorna till tjejerna, Abbe kravlade runt på golvet, Signe och hennes vän sprang runt som små speedade möss i huset. Kaos. Allt avbröts, smoothietillbehören fick stå och kompisarna skickades hem.
 
 
 
Mina strumpbyxor var håliga så en snabb vända in i affären, små elever fångade in mig i en glad kram innan jag snabbt sprang tillbaka till bilen för att byta om där, tjejerna lämnades hos farmor och en minut innan födelsedagsbarnet äntrade hemmet sprang jag och Danne in med andan i halsen i ett hus fullt med släkt och vänner till min moster!
 
När vi åkte hem vid 23 så var festen i full gång, Abbe han var fortfarande vaken efter att ha sovit en vända i min andra mosters famn tidigare på kvällen. Jag körde då jag kände att lite vin skulle göra mig galet trött efter att precis ha samlat lite kraft under de senaste nätterna, och Danne skulle ha lilleman även kommande natt så det var ett lugnt men väldigt trevligt partaj för våran del. 
 
 
Jag hade tänkt att börja träna veckan som var men med bristen på energi fick jag ge upp den tanken, men kanske att jag får till det den här veckan? Jag har äntligen tagit mig förbi mitt viktstopp iallfall. Med ett slappt leverne med godis och sötsaker, och knappt någon träning alls... Kroppen är konstig. Jag får ju verkligen vara envis då det går galet långsamt! Jag har gått ner sju kilo på tre månader, sex kvar till målvikten. Men tänker positivt om mig själv; att jag var duktig som körde igång när han bara var dryga tre månader, istället för att äta upp mig mer har jag ju gått åt rätt håll. Så det känns bra. Och jag har ju gjort detta innan och visste att jag i snitt tappar 0.5 kilo per vecka med 1300 kalorier och träning. Visst, det är tråkigt, men som sagt så visste jag ju om hur svårt jag har att gå ner i vikt. Men jag har Thailand som mål, att känna mig fin och att slippa svett mellan låren är ändå en fin målbild😉