Sanningen om scanningen

Ligger hos Malva som inte kan somna. Hon är spänd inför morgondagens läger. Första övernattningen på bortaplan med ledare och kompisar. Självklart är bundsförvanterna "Nalle & Gos" med, och sovsäck och godis. Men ikväll kan hon alltså inte somna...
 
Signe var även hon spänd, för hon ska för första gången sova borta utan Malva. Visserligen hos mormor och morfar men det är stort för henne!
 
Själv har jag varit på en sk scanning, där vågen visade 5 kg mer än hemma och att min fysiska ålder var 49. Så ikväll har jag tagit mig runt i en galet vacker, men ack så kupperad, led. Jag har träningsvärk i vaderna från gårdagens hemmaträning (en väldigt kort sådan med väldigt effektiv), i magen från torsdagens (!) gruppträning och så en ond höft på det från söndagens provspringning. För nä, att springa fungerar tyvärr inte.
 
Men nu vill jag tillbaka till mitt starka jag! För första gången har jag nu alltså köpt mig shakes, två mål byts ut nu och så kapar jag så mycket jag bara kan av kolhydraterna och självklara sockerfällor. 
 
Får se hur det går, om jag kan hålla mig borta från sockret då Abbe sover galet dåligt... Ytterliggare en tand på väg, om det beror på det känns ju kommande månader av tandsprickning mindre kul. Trötthet brukar ju leda till sockersug. Men varje dag (eh timme) är väl bättre än inget?! 
 
 
 
#1 - - Ämma:

Men vad är det för hemsk våg som visar fem kilo mer?!
Jag har inga småbarn att skylla på och ÄNDÅ har jag svårt att hålla mig borta från sockret. Varför är det så?

Svar: En fruktansvärt elak sådan;) försöker tänka att min våg är sanningen, men det går sisådär🙈 Ja, det där sockret, är ju bara så fantastiskt. Klarat ett par dagar utan nu men det är galet mkt vilja bakom (eller, glömde visst att jag precis druckit några glas mouserrande jättesöt vinsliskig sak-men det räknas inte va;) )
Josefine