Tabata

 
Då var "höst-terminen" igång. Stressiga morgonar men glada barn. Lilleman håller på och krånglar och är vaken omvartannat nattetid, men nu har Danne fått ha honom två nätter så att jag kan fylla på med lite sömn i ett batteri som sinar lätt. 
 
Så då har jag passat på att hålla kroppen igång; igår med 19.000 steg och idag med 10.000 plus ett extreme pass i grupp, tabata med statisk vila mellan varven... Jag är riktigt svag (framförallt i benen och magen) mot vad jag har varit, så det känns och jag kan inte hålla samma tempo som många andra. Men jag försöker tänka långsiktigt fast att det suger att jag inte går ner i vikt i det tempot som jag vill. För det är där skon klämmer. Visst jag vill bli stark men det är nog ändå vågen som driver mig just nu! 
 
Men nu, tonfisksallad och en dusch innan jag kryper ner i sängen för att läsa ut en bok. Andra boken för i sommar!