Att planera in träning

✔ Fyra träningspass/vecka
 
Den här veckan:
Mån: snabb promenad 1.5 timme + gym kondition 
Tis: vila
Ons: gym kondition 
Tors: snabb promenad 1 timme
Fred: gym kondition 
Lör: hemmapass styrka
Sön:? 
 
Varje vecka planerar jag in mina besök på gymet i förväg, vilka dagar det blir beror på hur Danne jobbar. I början ville jag helst få till det på förmiddagarna, men nu har jag kommit så långt så att det viktiga är ATT det blir av istället för NÄR.   
 
Igår var jag så urbota trött efter ännu en natt med förkyld bebis, så jag sov när han sov, väcktes efter en timme av Signe som hade fått se på film under tiden för att sedan, bokstavligen, tvinga mig iväg till Nordic när Danne kom hem från jobbet.
 
Men jag gjorde det! Det är många dagar som jag faktiskt bara får bestämma mig för att genomföra min planering, annars hade jag gladeligen stannat hemma med familjen och myst i soffan eller scrollat på mobilen...
 
Men jag är så förbannat stolt över mig själv att jag får till tre eller fyra träningspass i veckan (plus någon/några  långpromenader i snabbt tempo) från att knappt haft ork till en promenad runt kvarteret! Jag fokuserar på kondition just nu, så jag kör 45 minuter på crosstrainern för att sedan avsluta med en kvart i maskinerna där jag mest kör armar och rygg. Om jag kör hemmapass så blir det styrka med kroppsvikt vilket, tyvärr, räcker just nu. 
 
Idag blev det hemmaträning då Danne jobbar helg. Hemmaträning samtidigt som jag servar med lite lunch och läxor....
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentera inlägget här: