Hektiska dagar!

Jösses, vad hände? Igår körde jag ett galet städ-/och röj -rejs här hemma! Ett sånt därn't skura stolar och putsa rent alla ytor i köket, rensa skåp och städa toaletterna . Pjuh! Allt detta för att Danne la sista "golvytan" i huset och jag inte ville känna mig lat, så nu är det klart! På kvällen kom pappa och hjälpte till att kapa de nya dörrarna då golvet nu är lite tjockare än det gamla, men nu har jag mitt plankgolv OCH mina spegeldörrar! 
 
Abbe och hans älskade morfar
 
 
Vi var på sista Luciafirandet för i år också, tidigt på morgonen. Signe sjöng med och gjorde rörelser för glatta livet- första året hon inte satt och stirrade ner i knät så det var stort! Och Malva hon var och lussade på ett äldreboende som tärna där hon läste om fjärde ljuset. 
 
 
Idag skulle jag och Abbe till stan med Vickan och Alvar, men jag fick med mig Signe också... Vi stod redo i hallen för att åka till förskolan då hon fick ett utbrott för att hon inte hittade den ena skon. Hon har senaste tiden fått många utbrott, några varje dag, där hon blir riktigt arg! Hon har även blivit väldigt mörkrädd och vågar inte sova själv vilket hon gjort under hösten. Så mitt mamma- hjärta kunde inte låta bli att fråga om hon ville med till stan istället då hon även sa att hon hade ont i huvudet så fort hon vaknade. Jag tänkte att ilskan berodde på att inte hon fick "vara med" mig på samma sätt som lillebror är... Men redan halvvägs till stan ångrade hon sig när hon insåg att hon skulle missa julpysslet! Sedan tjurade hon och stampade ilsket runt där i stan tills hon gav med sig och blev glad- men då skar hon upp fingret på en klädhylla i golvnivå (fråga mig inte vad hon gjorde där). Blodet det sprutade och det blödde faktiskt väldigt mycket! Men förutom lite ilska och skador så hade vi det väldigt mysigt med V och A; käkade frukost på Condecco och så handlade jag lite "extra-paket" till barnen.
 
Bilden är alltså inte extrapaketen utan en bild från paketinslagningen förra veckan 😉
 
Ni vet när man bestämt sig för att inte ha så många paket men i slutändan får dåligt samvete då det ju trots allt är roligt med paket🙈