Hemmaliv och funderingar.

Dripp, dropp, dripp och dropp, dripp, dropp, dripp och dropp. Snön smälter. Jag och Abbe hänger på altanen och lapar D - vitamin.  Malva är på sin dans och Signe är hos sin kompis och leker. Vad vi har haft för oss det senaste? Inte mycket. Den konstanta tröttheten ger sig inte så jag har varit hos doktorn som tyvärr tycker att det låter som utmattning; isåfall är det bara vila, sortera bort saker, be om hjälp och vila, vila, vila som gäller. Kändes ju inte helkul så jag gick hem och googlade hormoner och har nu bokat tid till en gynekolog som kanske har mer koll på progesteron och östrogenhalter. Jag tänker att det var i samband med graviditeten som det blev såhär, och då ändras ju hormonerna i kroppen som vi ju alla vet så jag hoppas att jag hittat problemet?! Jag vill bara hitta en lösning så att jag hittar tillbaka till mitt vanliga jag, tio månader i den här dimman suger! 
 
Men när man har tre sådana här är det ju bara att kämpa på tills man bryter ihop och sedan resa sig upp på fötterna igen... Men lite hormoner eller annan typ av tablett vore ju en ganska bra lösning tycker jag! 
(Fotona togs när Abbe var två veckor)
 
Annars då? Vi har fått världens goaste bebis! En som sover, äter, kikar runt och sover lite till. Hittills är han vårt lugnaste lilla frö. På nätterna sover han en stund i sitt babynest och sedan hud mot hud, han äter var tredje timme i snitt. Jag och Danne turas om med nätterna, han har nog haft något fler då han vart ledig och jag har varit dödstrött... Nu har han börjat att jobba som vanligt så natthelgen som kommer är tjejerna utlånade till mormor och morfar så att jag inte har två små plåster på mig då den yngsta storasystern också sover hud mot hud... Hon är för övrigt fortfarande hemma från förskolan då det känns så onödigt att lämna in henne till alla sjukor på förskolan. Men som tur är har hon ju sin kompis på gatan som är "hemmabarn" så dom två leker ganska mycket så att jag hinner mysa lite med Abbe♥