Mjölkstockning

Varje gång i början på min amningsresa så åker jag på det. Mjölkstockning. Jag frossar och har feber, bröstet blir lila och varmt och huvudet värker. Jag tar det inte så hårt,  men medtagen blir jag. Tredje dagen idag så snart borde det ge med sig tänker jag? Jag funderar på det här med amning. De här dagarna har jag pumpat desto mer och fyllt på med nästan bara bröstmjölk efter amningarna. Resultatet; han vill äta varannan timme dygnet runt. Innan när jag har fyllt på 50/50 med ersättning/mjölk har han ätit var tredje till var fjärde timme. Det är stor skillnad på hur framförallt nätterna ser ut. Jag har ammat och frossat/svettats tre nätter nu, mjölken behöver ju ammas ur så att bara ge flaska har ju inte vart ett alternativ, så jag har haft lilleman och Danne har fått sova. Idag vabbar han då jag kände att det inte gick att vara hemma med två små med huvudvärk och feber, så han vabbar för Signe och jag kunde sova till 12! Välbehövligt delux!
 
Men tillbaka till amningen. Jag måste ha galet tunn mjölk eller? Jag har ju ammat båda tjejerna varannan timme dygnet runt första halvåret och blivit nästan kocko i huvudet till på köpet, och liksom tänkt att det är så det är. Men det har jag ju sett på andra i min närhet att så måste det ju inte alls vara bara för att man ammar...
 
Sedan kanske det är att Abbe-Gos tar igen allt just nu för vi känner ju att han blivit både tyngre och längre?! Annars är det bara att amma det han vill ha och sedan fylla på honom med ersättning och lämna tillbaka pumpen...
 
Imorgon får vi se, då är det dags för BVC.  Danne ska jobba och jag och Signe ska ro oss själva med lillebror. Sedan till helgen ska tjejerna premiär-sova hos farmor, Danne jobbar och jag ska ha Abbe-tid!