Mysdag

 
Tjejerna sprang in till farmor och vinkade glatt i fönstret, själv åkte jag hem och röjde efter morgonen  och förmiddagen. Lagom till att Abbe vaknade var jag klar med kök, tv:rum och tvättstuga, tulpanerna stod på bordet och alla leksaker var intagna på tjejernas rum. "En kort mysstund innan han somnar om igen, och jag kryper ner i sängen för att ta igen mig efter ännu en natt med mer vaket än sömn" tänkte jag. Men vad händer idag? Han är klarvaken i över fyra timmar! Där rök min sov-eftermiddag för det är ju inte så stor idé att lägga mig nu vid halvsju för en powernap,  fast att ögonen vilar ett i taget! Men otroligt mycket kvalitetstid med min lilla bebis som tittat med stora ögon hela dagen har det blivit! Det får bli en tidig kväll och hoppas att han äter och spyr lite mindre kommande natt? Jag la mig hos Signe inatt för att få sova några timmar i sträck, men för ovanlighetens skull så var hon vaken hon med, och Danne hade knappt sovit timmarna med Abbe då han spyr så mycket i sömnen så man ligger på vakt liksom... Livet med småbarn, jag vet, men man blir inte mindre trött för det. Men snart har jag Danne hemma igen i över två veckor så att vi kan sova lite på dagtid och lagra lite ork innan livet börjar som vanligt igen efter första månaden hemma med Abbe-gos. 
 
Lite missvisande bild från dagen, då han ju knappt sovit,  men mycket mys har det blivit ändå❤
 
Gårdagens vägning visade resultat av lillemans ätande, från 3730 g till 4300 g på en vecka! Växt på längden och huvudomfång hade han med, så nu är garderoben utrensad på strlk 50 och jag har koll på vad vi har och vad som behövs fyllas på i strlk 56/62. Och gällande amning/ersättning. Han äter fortfarande varannan timme dygnet runt fast att jag nu fyller på med ersättningen så det är nog tillväxtperioden som gör det helt enkelt...
 
Nu blir det popcorn och Pepsi max till melodifestivalen och ringa för att säga godnatt till Malva och Signe, som visst fick kusinhäng då Dinah också ville sova över hos farmor när hon hörde att det var mellokväll i farmors stuga❤