Lillemans nätter

 
Han somnade så rofyllt. Huset ekade tomt då mannen jobbar natt och tjejerna sover hos farmor, det kändes lite ödsligt. Natten innan hade Abbe hållt var-tredje-timme-ätning, även under dagen så jag trodde på glesare matning. Men tji fick jag. Natten innan hade jag däremot en 4-åring som vaknade titt som tätt. Tur att det inte hör till vanligheten! 
 
Nu på morgonen har jag googlat ersättning vs välling, ersättning 1 vs ersättning 2. Det jag hittat är att jag ska fortsätta med ersättning 1.
 
 
Någon som har någon annan erfarenhet?
 
 
Däremot ligger lilleman kvar på mängden av en 2-månaders så det är ju inte konstigt att han äter dygnet runt! 150 ml per gång medan en 5-6 månaders visst ska äta 210 ml... Men med våran lilla kräkis känns det omöjligt- allt kommer åka upp i en kaskadspya!
 
När jag grät hos bvc - sköterskan över att amningen inte fungerade så tröstade hon mig lite med att "flaskbebisar" ganska snart sover hela nätterna... Nja, det blev inte våran erfarenhet direkt. Det positiva med flaskan är ju däremot att jag inte är ensam om matningarna. Jag kan nu lämna över ansvaret och lägga mig i Signes rum och få sova när jag känner att jag behöver det!