En liten sjukling.

Igår började lilleman att rosselhosta, han var nöjd ända till lunchtid idag då någonting antagligen började att göra ont. Nu ligger han och sover på mig i soffan, men vaknar till emellanåt och gråter och krumbuktar sin lilla kropp. Tjejerna har gått ut en sväng för att leka med grannbarnen. Det är Dannes kvällsvecka så jag är själv med dom till halvtolv hela veckan, det är tur att Malva tagit sin nya storasyster - roll med ro för hon steppar in mycket och hjälper Signe om jag är fast med Abbe. Tänk att hon blev så duktig,  det trodde jag inte för fyra årsedan när det var kaos här hemma i hennes dåvarande treårs-/ och storasysterkris, då var det mycket ilska, sorg och frustration över hur hon betedde sig! Men nu är hon en klok och mysig "litenstor" skoltjej❤
 
Utdrag härifrån för ganska exakt fyra årsedan...
 
 
Ja, här var det alltså mer kaos med två barn än med tre kan vi konstatera...
 
Det blev en timmes promenad idag med, Signe lämnades på pannkakslunch hos min mamma medan jag och Abbe var ute, Danne kör ju dubbelt med företag/jobb just nu så jag behöver komma ut och röra på mig och andas lite ensam när jag är själv med barnen så mycket i sjukstugan. Nästa vecka är tanken att Signe ska till förskolan igen, sedan är det ju påsklov. Jag hoppas att hon kommer att tycka att det blir kul för nu klättrar hon på väggarna här hemma, så mycket energi den lilla ungen har! Igår lekte hon "gå - runt - leken". Hon gick runt bordet hemma hos farmor, runt, runt. Då är man frisk igen minsann 😉 
 
 Ute och tankar energi!
 
Med bästa Abbe i vagnen❤