kaniner och påskgubbe, vårstädet och 10.000 steg

Det sminkades små kaninansikten i rasande fart i torsdags morse, samtidigt så skyfflades det in cornflakes och yoghurt i två av de små munnarna och den tredje låg och ammade. Simultanförmågan sätts nu på prov. Signe hon skulle på påskfest på förskolan så hon var pirrig och förväntansfull till tusen, Malva hon skulle på påskvandring och jag (och Abbe) på efterkontroll. Full rulle torsdagsmorgon! Och jag fick ihop mina 10.000 steg.
 
På väg till förskolan. Superglad. Väl där blev hon visst superblyg och tillbringade sina 1,5 timmar med favoritfröken... Men, efter nästan tre månader storasysterlov var det kanske inte så konstigt? Vi håller tummarna för att det släpper efter påsklovet nu! 
 
Stegen har traskats ihop idag också, familjen bytte till sommardäck medan jag tog en vän och min bebis på långpromenad innan trädgården började att röjas och julbelysning plockas ner. 
 
Och visst, våffeldagen till ära💛