Minskat och städat

Om jag hade varit man så hade jag passat på att se på en film nu när Abbe sover, men jag kommer från en annan planet och finner det alltså så pass tillfredsställande med ett städat hem så att det vann. Sedan att jag upptäckte att jag har haft toaletthjälp i form av fyraåring och toalettborste gjorde mig kräkfärdig. Men nu så, två av barnen är nämligen utlånade till på söndag så vetskapen om att den vikta tvätten och "röjet" här hemma som gjordes idag får stå sig gonar sig gott i magen just nu! Blir bara lite pitstop imon, hämta hos mina föräldrar för att lämna stora på kalas, fika lite och sedan köra dom vidare till Dannes mamma. Haha, att så lite kan bjuda på en sådan njutningsbar känsla. Ordningen. 
 
En annan go' känsla är att kaloriräkningen gett utdelning redan första veckan! Jag tänker att jag ska väga mig en gång per vecka, men vågade inte riktigt ifall besvikelsen skulle dra ner min kämparglöd. Men jag gjorde det och gissa vad? Jag fick ett rekord på minus 1, 5 kilo!!!! Min kropp släpper gärna inte ifrån sig sina kilon så när jag viktväktade innan bröllopet så blev det max 0.5 kg/vecka och då skippades både helgpoints och att tillåta mig mer för träning. Men nu, mitt i snor-tillvaron så blev jag riktigt överraskad! Tio kilo kvar alltså! 
 
Skämsbild från förra lördagen
 
V.S målbild från juni -14
 
Sedan har jag ju självklart i åtanke, att för fyra månader sedan låg Abbe i magen❤ Men det hindrar ju inte från viljan att komma tillbaka till mitt jag som jag trivs i! 
 
Jag ska klara det till Thailand!!!