Just nu känner jag mig som en pessimist, men morgonen kunde ju ha börjat bättre...

Lillknodden somnade så fort vi kom hem från lämning av storasyster. Abbe-gos är så galet kram och pussig mot oss allihop. En sådan glädjespridare 💖
 
 
Jag är så trött idag. Tacksam för att det är måndag och att tjejerna är på skolan och förskolan. Morgonen började med att våran morgontrötter smittade oss andra med sitt dåliga morgonhumör och det blev mest arga och sura toner mellan oss. Så himla tråkigt!
 
När stora sedan hade cyklat till skolan och jag hade stoppat ner lillebror i babyskyddet (punka på barnvagnshjulet) så blev han hungrig och mellan blev bajsnödig... 9 av 10 morgnar händer detta en kvart innan S ska vara på förskolan och det är helt omöjligt att få till detta tidigare. Men det stressar mig lika mycket varje gång det händer, mest för att Signe är ledsen när jag lämnar och då känns det inte bra att komma mitt i samlingen. Men idag gick lämningen faktsikt bättre än förväntat, och imorgon är det utflykt med fika så då kommer det nog att gå kanon!
 
Men nu ska jag nog ta mitt morgonkaffe och knäckebröd framfär nyhetsmorgon när lilleman sover. Torsdagens invägning visade på -1 kg så jag fortsätter med lifesum då det verkar funka den här gången. 2, 5 kg tappade och "bara" 9 kilo kvar...