Svetten

Svetten lackade och kroppen kladdade, ändå gjorde jag ett tappert försök till att prova tighta jeans. Paniken kom krypande över detta projekt samtidigt som jag hör att hela teamet kommer dundrandes utanför provhytten, ett litet huvud kikar snabbt in under skynket, samtidigt som jag hör drapperiet dras igen bredvid, den långe mannen som gick in i provhytten vill nu ha smakråd och där står jag högröd i ansiktet med ett par aviga jeans nere vid fotknölarna och kissnödig till på köpet. Jag väser säkert något otrevligt om att han får sköta sig själv. "Mamma, min rumpa svider!" utbrister mellan högt och ljudligt.
 
Men det blev, trots detta, en del kläder. Iallafall till barnen men det var ganska skönt att åka hem, jag ett par jeans, en skjorta och ett par nya converse rikare. Ett par likadana som jag traskat runt i de senaste fyra åren...
 
Imorgon vill tjejerna till "Barnens hus" i Tidaholm, temperaturen visar på 25 grader så jag är kanske inte lika sugen, men det känns som att vi bara grejat med hus och trädgård senaste månaderna så det är deras tur att få välja aktivitet nu. Innan alla andra husprojekt behöver påbörjas. Hus. Blir det någonsin färdigt? När kommer tiden som man kan utnyttja sin stora altan till att glassa runt med varsitt vinglas i handen utan att känna en massa "borde-känslor"? Eller är det samma princip där som med morgondagens plan. Det är bara att bestämma att nu är det en "glassa-runt" dag minsann! 
 
Bilder från kvällens show med akrobater och clowner på besök.