Utmattningssyndrom och matning

Egentligen hade jag tänkt att gå ut på förmiddagen men så skulle de prata om utmattningssyndrom på "Malou efter tio", så där blev jag fast. Det är lite jobbigt att lyssna på det för jag slungas känslomässigt tillbaka några månader i tiden. Det har varit en oerhört jobbig tid, många tankar flög runt när jag vaknade till liv och jag brottas lätt ner i gyttjan igen när jag tar för mig för mycket och samtidigt inte får sova som man "ska". De pratade om att seratoninhöjande medicin är en viktig del i tillfrisknandet men att man även behöver jobba med sig själv, sina tecken på att man inte orkar mer. Jag håller fortfarande på att lära mig märker jag. Så idag tar jag det lugnt, tar hand om mig själv. 
 
Vi har ätit mellis på altanen. Solat och "slappat" (innebörden av slappa när man har två fyraåringar, en treåring och en bebis runt fötterna vet jag dock ej). Men innan grannbarnen kom och min förstfödda gick så var det bara jag och mina kids.
 
Först bara dom här två.
 
 
Sedan kom Malva hem, hon tog över "matningen" av lillebror, turkisk yoghurt och hallon. Jag fick knappt i något jag. 
 
 
"Mamma!  Han har ätit upp!"
 Haha, underbart! När syrran matar går det minsann😂
 
Ja, ni ser ju att det behövdes ett bad efter... 
 
Danne fick den stora äran att åka till stan idag. Hämta skor och virke till staket samt golv till stora delar av huset. Men det ska dock inte läggas just nu, men pappa fick till ett bra pris  (chefar på Beijer) så det var lika bra att slå till!