Aktiva val

Glögg och pepparkaksdeg framför brasan. Ett kallt vinterlandskap men svett som droppar på gymmet. Mys med barn och julmusik och brända pepparkakor. Wildkids-kalas med 15 stycken 7-9-åringar och stresspuls i ögat. Min vecka. 
 
 
Vi har fixat foton till visumen och hämtat ut Abbes pass. Densamme har även fått sin spruta, så han är redo att åka på semester! Han vägde in på 10,3 kilo och mätte 75 cm i längd, strax över mittenkurvan låg han på alla mätningar, våran fina lillkille❤
 
 
 
Jag lyssnar på Elaine Eksvärds "Medan han lever" just nu, även lyssnat på Alex Schulmans "Glöm mig" och på Anna Sundbergs "Älskade terrorist". Tre självbiografier  med fruktansvärda öden, viktiga böcker men efter den här får det bli en skönlitterär! Jag kämpar med mitt telefonberoende, gör medvetna val i att inte läsa så många bloggar, inte slaviskt hålla mig uppdaterad på instagram, Facebook-appen är borta sedan flera månader tillbaka, men jag har fallit dit ett tag iallafall. Scrollet ska ta slut. Jag tränar även på att inte så fort jag får tillfälle lyssna på poddar.
 
Böcker har ett lugn i sig som inte poddar har.
 
Det känns som ett viktigt steg i att lugna min hjärna.
 
Det och att hålla i träningen. 
 
 
#1 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Åh så mysiga bilder :D. Borde nog försöka mig på ljudböcker, tanken är att börja bara det att det är det där jobbiga steget att ta :/

Svar: Tack!
Själv började jag för två veckor sedan bara!
Josefine