Laleh

I lördags lämnade jag alla tre kottar hos mamma och pappa. Abbe skulle ha premiärnatt på bortaplan medan jag, Danne och två kompisar skulle på Lalehs konsert samt gå ut och partaja! 
 
 
 
Konsterten var fantastisk! Ett sådant bildspråk, ett sådant scenspråk och låttexter. En riktigt konstnärlig själ! Och jag som blir lycklig när sådant där blir fullträff blev ju lycklig ända in i märgen! Vi satt ganska långt bak, men med scenen rakt fram så vi såg riktigt bra! 
 
 
 
Vi hade köpt med oss libanesisk mat till Davids kontor innan konsterten, tog oss ett glas vin och lyssnade på Laleh som en liten "förfest" innan taxin kom. Det var även där vi landade för lite "mellanfest" innan vi gick till Karlssons/Glädje. Jag var inte på alltför hög festkänsla efter en vakennatt med Abbe och en begynnande förkylning, kom liksom aldrig igång och fortfarande sotar jag för att ha somnat, in på småtimmarna, som det ju blir när man åker nattbuss hem bland alla som är födda -96.... För mig hade det varit lagom att åka hem efter Laleh-upplevelsen-men mitt sällskap hade det riktigt roligt ända tills vi var hemma vid 03- tiden igen! 
 
Abbe hade fixat bortanatten med bravur, ätit, sovit och busat. Legat vaken någon timme mitt i natten på mormors arm i och för sig, men nöjt sig med att ligga där och kika. Morfar fick sedan följa med Malva på scoutinvigning på söndagmorgonen, då hennes päron av förklarliga skäl låg och sov... 
 
Yeyhh!!!