Godmorgon eller något i den stilen.

Ni vet när man sover fast att man hör allt?¿? I en trebarnsfamilj är det ganska mycket ljud på morgonkvisten och att försöka få till en sovmorgon i detta lilla hus med allt detta ljud leder en till märkliga kaosdrömmar. Min kaosdröm var; Min hjärna glömde allt, den tappade rumsuppfattning och händelser omedelbart. Jag var yr och gjorde märkliga grejer. Jag hade lagt ut femtielva bilder på instagram från ett besök i skolan som jag inte ens kom ihåg. Fick panik att jag outade barn i en kall höstbäck (det var visst "höstbadets dag"?!) och skulle snabbt radera detta innan jag fått för många likes (kalla det modern dröm delux!).
 
I den verkliga ottan-tiden hade jag lånat ut min mobil till piggelin, så jag hade ingen koll på tiden och var rädd att jag skulle försova mig till mitt premiär-gymbesök.
 
Jag stapplar nyvaken och yr med håret åt alla håll och ett lagom ihopknyckalat ansikte upp för att kolla vad klockan var. Möts av att den 20-åriga elar'n står och installerar lite grejer i köket. "Ehhh, godmorgon". Welcome to your future life liksom. Morgonstund har guld i mund eller något...
 
Jag insåg att mina två timmar till godo raserades i samma stund som Abbe bryter ut i ett guturalt glädjevrål och Signe rusar fram för att omfamna sin nyvakna moder.
 
 
Det var min sovmorgon det.
 
 
#1 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Förstår att det är svårt med sovmorgon med tre barn :). Hoppas du får lite sovande till kvällen :)

Svar: Det är mest det att jag är oerhört dålig på att gå och lägga mig i tid🙈
Josefine